Poctivě vypracované maturitní otázky jsou cestou k úspěchu

ilustrační fotoOpět nastává období učení, kterému se lze jen těžko vyhnout, studujeme-li na gymnáziu či na škole s maturitním zaměřením. Hlavní je neztrácet hlavu a na učení se vždy soustředit.

Tato “zkouška z dospělosti” by měla prověřit naše znalosti studia za celé čtyři roky studia na střední škole. Jen málokdo si vše pamatuje hned z prvního ročníku, malé procento si to taktéž během těchto čtyř let opakuje. To většinou přichází, až když musíme, tj. pár měsíců před maturitou.

Lepší být připraven o pár měsíců dříve

Nic není dobré nechávat na poslední chvíli. Velkým šťastlivcům se může stát, že projdou i bez velkého snažení se. Ale ti ostatní by se na učivo měli připravit postupně během posledního roku.

Obvykle se studenty sami snaží připravit učitelé tím, že jim dávají hodně písemek, zkouší u tabule či dávají vypracovat různá témata. A to vše proto, aby se to neustálým opakováním vžilo do paměti. Člověk má poté motivaci sedět doma a učit se, protože ve čtvrtém ročníku hrozí to, že nemusí být připuštěn k maturitě.

Na škodu rozhodně není vypracovávání si otázek s kamarády. Má to převážně samá pozitiva. Člověka to jednoznačně více baví, navíc dostává pocit, že v tom není sám a vzájemně si mohou vysvětlovat, čemu nerozumí.

Jediné úskalí spočívá v tom, že se k učení musí skutečně překonat. Když je člověk s kamarády, většinou s nimi nechce probírat učení. Je však na místě si uvědomit, co je v onu chvíli důležitější.

Informace z internetu se hodí, ale s všeho s mírou

U maturitních otázek je velmi důležité, zdali si je každý vypracovává sám. To, co si sám napíše, si také lépe zapamatuje. Nebo je tu také možnost vzájemného přeposílání, přičemž student si je posléze může upravit k obrazu svému. Nejenže se v nich lépe vyzná, ale také se mu z nich bude lépe učit.

Na škodu ani není dělání si nejrůznějších poznámek, ať už od učitelů či z učebnic. Otázky jsou převážně hlavně pro vás, tudíž vyznat se v nich a pochopit jejich obsah musíte pouze vy.

Mnoha lidem také pomáhají zvýrazňovače. Jako další pomůcka slouží především filmy. Často studentům pomáhají v českém jazyce k vědění obsahu literárních děl. I zde je však nutná jistá obezřetnost. Ne vždy je děj naprosto totožný s knižní předlohou.

Informace z webu je třeba důkladně ověřit

Další využívanou věcí je kopírování rozboru knihy z internetu. Taková alternativa je hlavně využívaná, pokud jsme knihu nečetli. Pak si totiž sami o ní nemůžeme udělat zápisky. Nezapomínejme si však informace vždy prověřovat, např. pozeptat se spolužáků, kteří knihu četli nebo i učitelů.

Na internetu existuje velké množství užitečných stránek, kde najdeme informace o samotných autorech, tak o jejich dílech a rozbory. Stejně tak je to i v případě cizích jazyků nebo matematiky.

Nejlepší cestou tedy je, jestliže je na to student připravován již na škole svými učiteli. Pokud to však u některých učitelů nefunguje, pak to zůstává na žákovi samotném.

Musí se sám překonat, snažit se najít v tom pozitiva (může to být předmět, který má rád) a hlavně si učení a následné samotné zpracování otázek neznepříjemňovat.

 

Vložila: Barbora Folaufová, duben 2012
Zdroj: www.topzine.cz

Kalendář akcí

Po Út St Čt So Ne
28
29
30
31
1
2
3
 
 
 
 
 
 
 
4
5
6
7
8
9
10
 
 
 
 
 
 
 
11
12
13
14
15
16
17
 
 
 
 
 
 
 
18
19
20
21
22
23
24
 
 
 
 
 
 
 
 
25
26
27
28
29
30
31